Gunpowder.dk

Dato og tid er søn 5. sep 2010 00:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Chrony - hvordan virker den
* Sponsor *
* Sponsor *
Brugeravatar

Geografisk sted: Holsted - sydjylland
Hej med Jer

Så fik jeg en ny Chrony Beta master, da den gamle Prochrono var ved at være lidt ustabil.

Jeg tror da at jeg bliver glad for den, men den kan godt nok meget mere end jeg har behov for. Jeg ville have med løst display og lys, men vil ellers bare måle de enkelte skud, og er ligeglad med de andre funktioner. Er ved at tygge mig igennem den engelske manuel, men er der nogen der med at par linjer kan forklare hvilke funktioner de enkelte knapper egentlig har ?

Jeg skal også have den ændret fra fod til meter, men det har jeg fundet i manualen, så mon ikke det kan lykkes. Der må dog være noget galt med det løse stik til batteri der medfølger. Display virker fint på chronografens batteri, men med det løse kabel vises intet, men batteriet bliver meget varmt - sååeeeehhh, det føles ikke helt sundt.

Mvh. Ole

Titel: Re: Chrony - hvordan virker den
Moderator
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Jeg har også en Beta master... den har jeg haft og brugt siden 1997 tror jeg.... den funker bare...

Det nemmeste er faktisk at en der kender Chrony'en viser dig hvordan funktionerne skal bruges...

Jeg plejer at bruge "forget" og slette alt inden jeg starter på skudserierne..
Så skyder jeg f.eks 3 x 3 skud med samme ladning (3 "grupper") (alternativt 2 x 5 skud) og trykker på "st" det lagrer de 9/10 skud i hukommelse 1 (der er 6 i min) og "flytter" til hukommelse 2 o.s.v. Husker man at trykke "st" inden man når over 10 skud vil "statistik-funktionerne virke perfekt, og man kan trække laveste hastighed, højeste hastighed, middelværdi, spredning og standardafvigelsen ud
Jeg checkker som regel "Extreme spread" altrså forskellen mellem laveste og højeste hastighed, det indikerer meget godt hvor ensartet ladningen er, selvom man kun har maks 10 skud at beregne ud fra.

Dit "løse batterikabel" er helt sikkert samlet forkert, med omvendt polaritet... "display-kassen" har en indbygget diode som blot kortslutter batteriet hvis det bliver vendt forkert... derfor bliver batteriet varmt....

Hvis du sender det til Chrony, så får du et korrekt retur uden beregning.... :)

Dravis

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time